TENNE%20by%20Taam%20Vatzeva
loader

קלאסית, טבעונית וחובקת עולם: 3 ארוחות חג מודולריות מטנא לראש השנה

בשבועות שלפני ערב החג צצה ועולה אותה שאלה בפורומים המשפחתיים – מה להגיש כדי שכווולם יהיו מרוצים.
אם להיכנס בעובי הקורה: כדי שהאורחת שנמנעת מגלוטן תמצא מספיק מנות טעימות, שהאורח
הטבעוני לא יצטרך להסתפק רק בסלטים,
שהחברה של הנכד שאוכלת
דגים אבל לא בשר תמצא את מבוקשה, ולקינוח – שכל הטוב הזה יתקיים בלי שעמדתם על הרגליים כל היום כדי להתקין ארוחת חג כהלכתה.

 

תפריט החג של מעדניית טנא לוקח את ההעדפות של כולם בחשבון ומציע ארוחת חג עשירה, בריאה וצבעונית, שמשלבת בין מנות מסורתיות ממתכונים שעוברים כמה דורות במשפחה, למנות עונתיות, מקומיות ועכשוויות – כולן נעשות בעבודת יד עם הרבה לב ונשמה.

 

כך תמצאו זה לצד זה בתפריט החג – קרפלעך ביתי ומרק חרירה, תבשיל מוח מהמטבח המרוקאי ומוסקה יוונית, וגם מסייר טריפוליטאי וסלט ארטישוק איטלקי שהולכים מצוין זה לצד זה.

 

אם אתם מארחים או מתארחים ואמונים על הבאת כבודה קולינרית, הכנו עבורכם הצעות לארוחות חג מגוונות ועשירות, שמתאימות לכל סגנון תזונתי, חשק והעדפה – מארוחה קלאסית ועד תפריט טבעוני עשיר בחלבון.

 

ארוחת ראש השנה חובקת עולם

מי אמר שצריך ללכת דווקא על הקלאסיקה המוכרת שטעמתם בשנה שעברה ובשנה שלפני זה? נסו לגוון את ארוחת החג הנוכחית עם שילוב מקורי בין מנות אסייתיות קלילות, ממרחים בלקניים שיזכירו לכם את הטיול האחרון ביוון, מרק עוף וירקות כמו בפולין, ולמנה עיקרית – דגים ובשר בסגנון ים תיכוני.

 

מה להזמין
כדי לפתוח את התיאבון ולעורר את בלוטות הטעם, הגישו לשולחן סלטים שמטיילים בין מטבחי העולם,
למשל: סלט ביצים אמריקאי-יהודי, באבא גנוש מהמטבח הערבי, סלט ארטישוק איטלקי עם זיתי קלמטה, פסטו ועגבניות מיובשות, פלפלים מתוקים קלויים בתחמיץ בדיוק כמו ברומניה, ואי אפשר בלי חציל יווני קלאסי על הגריל עם פלפלים, פטרוזיליה ומיץ לימון.

 

במעמד הראשונות אנחנו ממליצים לבחור מחבת ממולאים קטנים בציר עגבניות, תמרהינדי ותרכיז רימונים או עלי גפן במילוי אורז עם פירות יבשים בסגנון ספרדי, ולצידם להגיש מוסקה יוונית קלאסית עם בשר ברוטב עגבניות או טוויסט אסייתי בדמות פאד תאי טבעוני ססגוני ורב מרקמים.

 

בשלב העיקריות – התמקמו באגן הים התיכון עם שוק הטלה של אופיר,
שנאפית בסבלנות שעות ארוכות עם יין לבן, שום ורוזמרין, או
כרעי עוף בארטישוק, מנגולד וסלרי, ולצידם אושפלואו בוכרי עם אורז, נתחי בקר ופרגיות, גרגירי חומוס, גזר, בצל וכמון.


במרכז השולחן הניחו צלחת גדולה ואלגנטית ובתוכה סדרו מגוון ירקות צלויים:
אפונה מבושלת עם זוקיני צלוי, נענע שמן זית ושום קונפי, וגם מיקס פטריות צרובות על הפלנצ’ה עם בצל חרוך, רוקט ושמן זית.

 

לבסוף, שבעים ומרוצים דלגו לאיטליה עם צנצנת משפחתית פתיינית של טירמיסו איטלקי קלאסי רב שכבות של קונדיטורית דקלבאום,
שמחייב נעיצת כפית מלמעלה עד הקרקעית, שם ממתינים הבישקוטים הרכים ומעליהם קרם מסקרפונה אוורירי ועדין.

 

ארוחת חג ישראלית קלאסית

קלאסיקה מעוררת נוסטלגיה, ובמיוחד בחג הזה – הבחירה המתאימה היא להביא רגש לשולחן החג, במיוחד אם אתם חוגגים בקרב המשפחה הקרובה.
כדי להתקין ארוחה קלאסית שעושה כבוד למאכלים המסורתיים, שלבו בין המטבח המזרח אירופאי למטבח המזרחי והספרדי, עם כל הכוכבים העדתיים האהובים בישראל.

 

מה להזמין
פתחו את הארוחה עם המנות המוכרות שכולם אוהבים: מטבוחה מסורתית בבישול ארוך, כבד קצוץ  עם בצל מטוגן, סלט תפוחי אדמה קלאסי עם טוויסט של בצל מטוגן,
סלט גזר ואגוזים ברוטב הדרים בגרסה משודרגת, וסלט סלק צלוי עם אגוזים ובצל ירוק.

 

לראשונות מלאו את השולחן במנות שיספקו למסובים הרבה נחמה: החריימה המיתולוגי של גילי ברוטב פלפלים, או גפילטע פיש שעשוי כמיטב המסורת עם ציר דגים, פרוסת גזר וחזרת מעוררת שעולה לאף.

 

צלחת מגרה של קרפלעך ביתי במילוי בשר או תפוחי אדמה ובצל מטוגן, תלווה את מרק העוף המסורתי שירוויח מהשידוך הטעים, ואם תרצו להוסיף מנה נחטפת – לכו על קציצות פרסה (כרישה) ובקר מהמטבח הבולגרי.

 

במעמד המנה העיקרית אל תפספסו את העוף השלם ללא עצמות במילוי אורז ותבלינים, שיתחבב על מבוגרים וילדים כאחד, צלי בקר מסורתי בבישול ארוך עם פטריות וירקות שורש, או קדירת בקר ביתית עמוקת טעם עם פטריות, שורשים וציר בשר.

 

לקינוח נמליץ על המתוקים של דקלבאום, בית מלאכה למתוקים ועוגות שכולם אוהבים. כדי לשמר את הקו הקלאסי לכו על צנצנת משפחתית של קרם לימון ומוס מסקרפונה, או על הגרסה השוקולדית עם מוס שוקולד, קרמבל קקאו וקרמו שוקולד.

 

ארוחת חג טבעונית

כל העושר שבירקות, קטניות, אגוזים וחלבונים מן הצומח, מרכיב ארוחת ראש השנה חגיגית, טעימה, והכי חשוב – נטולת פשרות. את הדג, העוף והבשר מחליפים חלבונים מן הצומח,
ובמעמד הקינוח תשמחו את הסועדים עם
הקינוחים הנהדרים של קונדיטורית no milk.

 

מה להזמין
לראשונות תוכלו לשלב בין סלטים למנות חמות פותחות תיאבון, למשל – סלט גרגרי חומוס עם עשבי תיבול, לימון כבוש שמן זית, סלט עלים ירוקים עם מיקס חסות פריכות, גרגירי רימונים ורוטב חרדל והדרים, ולצידם מסייר טריפוליטאי וטאבולה מקינואה לבנה עם הרבה עשבים וג’עלה (תערובת תיבול עם  גרעינים, שקדים, אגוזים, עשבי תיבול יבשים ותבלינים).

 

על תקן ראשונות חמות בחרו בקציצות זוקיני מטוגנות עם פוטנציאל התמכרות ממשי, או סינייה מפרחי כרובית בטאבון עם טחינה לבנה, עגבניות ובצל סגול.

 

העיקרית תספק מנות עשירות שיסגרו סופית את השובע ויכינו את הגוף לקינוח – תבשיל עשיר של ירקות וטופו עם שעועית ירוקה, סויה, טריאקי ולימון, וגם פאד תאי טבעוני על בסיס אטריות אודון עם קוביות עוף טבעוני, שעועית ירוקה וסויה לביס מלא אוממי.

 

נשאר לכם מקום לקינוח? לכו ללא התלבטות על העוגה האייקונית של no milk, שמשלבת אפרסק צלוי, תפוזים, קוקוס ושקדים קלויים לקראנץ’ כיפי שמרענן את הביס.

 

כמה להזמין כדי שכולם ישבעו?

מתלבטים כמה מנות להזמין ואיך לתכנן את הארוחה מבחינת כמות לכל סועד? אנחנו כאן בשביל לעזור:
מנות ראשונות וסלטים: 150 גרם לסועד
תוספות: 150-200 גרם לסועד
מנות עיקריות: 150-200 גרם לסועד

 

כדאי לדעת:
משלוחים ליום שלישי ה-01/10 או ליום רביעי 02/10 | מינימום הזמנה למשלוח 300 ש”ח | איסוף עצמי ללא מינימום | משלוח ללא עלות בקניה מעל 700 שקלים.