TENNE%20by%20Taam%20Vatzeva
loader

מנות מבית: האנשים שמאחורי מעדניית טנא מביאים אל תפריט ראש השנה את מאכלי החג שעליהם גדלו

זו שנה מורכבת לחגוג בה. המחשבות טורדות והגעגועים לתחושת נורמליות הפכו לחלק משגרת יומנו.
אבל דווקא בראש השנה יש רוח של אופטימיות, תחילתה של שנה עברית חדשה יחד עם תקווה שהיא תצליח להיות טובה יותר מקודמתה ותביא עימה בשורות טובות.

מעט שמחה, ארוחה טובה ושהייה בחיק היקרים לנו יכולים לסייע לתחושת האופטימיות הזו.
לכן בחרנו השנה לשים בקדמת תפריט החג מנות קלאסיות שכיכבו בבתים של כולנו – מחריימה ועד צלי בקר קלאסי עם ירקות שורש.
כל מנה הוכנה עם מחשבה חגיגית ומושקעת על ידי הצוות המניע של מעדניית טנא, במטרה להכניס לארוחת החג חום, טעמים של בית, ותקווה שיפה ושונה תהא השנה.

 

החריימה של גילי
לכבוד החגים ובמיוחד בראש השנה, רוקח השף של מעדניית טנא חריימה אוניברסלי נהדר שמבוסס על הטוב מכל העולמות: הרוטב הסמיך והמרוכז של החריימה הטריפוליטאי, יחד עם התיבול המסורתי והירקות החגיגיים של הדג המרוקאי.

 

כך, עם הרבה אהבה לים והשראה מילדותו שבגבעת אולגה, לא רחוק מהחוף, הגדיר גילי מחדש את סיר הדגים המסורתי, ולקח את טעמי הילדות למחוזות חגיגיים עם שימוש בלברק טרי ובשרני, רוטב משגע ועמוק טעם בדיוק כמו זה שהוא זוכר מהבית, ותוספת ססגונית של לימון כבוש להקפצת הטעם, גזרים, חומוס, שום, פלפל שאטה לפיקנטיות נעימה, ומעט עלי כוסברה לרענון המנה.

 

החריימה החגיגי ילך נהדר עם אורז לבן, אבל הכי כיף לבצוע חלה טרייה ולספוג בעזרתה את הרוטב האדום שזורק בשנייה לרגעי ילדות בלתי נשכחים וממלא את הפה בטעם של בית ומשפחה.

 

להזמנות – לחצו כאן

שוק טלה של אופיר
בבית של אופיר, מנכ”ל מעדניית “טנא”, חיכו כל השנה לשוק הטלה שהוגשה בחגים ובמועדים חשובים. כבן למשפחת קצבים, ידע אופיר שהחגים שמורים לנתחים המובחרים ביותר בקצביה, ובראשם שוק הטלה על העצם, שכינסה את כל בני המשפחה סביב השולחן הגדול לסעודת מלכים.

 

גם היום, ארבעים שנה אחרי אותו ביס זכור, מכין אופיר את שוק הטלה לפי המתכון המשפחתי, עם שמן זית, ירקות שורש, עשבי תבלין, שיני שום ותיבול מינימלי של מלח ופלפל, שלא גונב את הפוקוס לטעמי הטלה העמוקים. במשך כמה שעות טובות מתבשל הטלה בנוזלים המתובלים שעוטפים אותו, בדיוק כמו בישול קונפי, מתרכך בסבלנות ובסוף הבישול מתפרק מהעצם ברכות.

 

את המתכון הבסיסי, העשיר אופיר בתפוחי אדמה וירקות שורש, שמגיעים לצד שוק הטלה הגדולה בכלי מתכת אלגנטי, ומהווים מנה עיקרית מהודרת ומדהימה לשולחן החג. כדי להוציא מהמנה את המיטב – חממו אותה בכלי הייעודי, והגישו למרכז השולחן בשמחה.

 

להזמנות – לחצו כאן

צלי בקר חגיגי של קאופמן
צלי הבקר של עמית קאופמן, המייסד והבעלים של קייטרינג “טעם וצבע” ומעדניית “טנא”, ימלא את שולחן החג בניחוחות של בית וילדות. צלי הכתף המפורסם עם פס הג’לטין האופייני, כיכב בבתים רבים בישראל והוגש לשולחן אחר כבוד במראה חגיגי, טעם עמוק ורכות שהפכה אותו לכוכב של הארוחה.

 

בגרסתו החגיגית מעשיר עמית את הצלי הבסיסי בכל הטוב של המטבח הצרפתי: יין אדום ישראלי, ציר בקר, עלי דפנה, שורשים, פלפל אנגלי, טימין, פטרוזיליה ורוזמרין. כל אלו נשלחים יחד עם גזר, כרישה, קישוא בצלצלי שאלוט ופטריות לבישול ארוך וסבלני שמעמיק טעמים ומייצר ניחוחות משכרים.

 

התוצאה היא חיבור טעים בין צלי ארצישראלי לביף בורגיניון צרפתי, עם מראה אלגנטי ועושר של ירקות שורש שמהווים תוספת נפלאה.

 

הצלי של קאופמן ישודך מצוין עם אורז לבן או ירקות צלויים, אבל גם כך בפני עצמו, עם הרוטב הנהדר וירקות השורש העסיסיים. הצלי מגיע בכלי מתכת ייעודי לחימום קצר בתנור והגשה חגיגית.

 

להזמנות – לחצו כאן